Muhammed Peygamberin Evlatlığının Eşi ile Evlenmesi: Ahzab Suresi 37. Ayet

Görüyoruz ki, dinsizler Kuran’dan birçok şeye olduğu gibi evlatlıkla evlenme olayına da kafayı takmışlar. Enteresan bir şekilde bunun bir ahlaksızlık olduğunu düşünüyorlar! Önce ayeti okuyalım:

Hani sen Allah’ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah’tan sakın!" diyordun ama Allah’ın açıklayacağı bir şeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden çekinmene Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikahladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir. Ahzab Suresi, 37

Ayet bu. Allah bu ayet ile Muhammed peygamberin evlatlığı Zeyd'in "eski eşi" ile Muhammed peygamberi nikahladığını söylüyor. Eee? Bunda eleştirilecek ne var? Dinimize göre evlenmemizin serbest olduğu kişilerle evlenmiyor muyuz zaten? Nisa Suresi 23. ayette evlenmemizin haram olduğu insanlar sayılmış. Bunlar arasında öz oğlumuzun eşi yer alıyor fakat evlatlığımızın eşi yer almıyor. Peki sorun ne? Bu durumda bunda eleştirilecek ne var ki? Eleştirenler de ahlaklarını temellendiremeyen ateistler! Kendileri onla bunla yatmayı güzel görürler fakat peygamberin nikahlanması olayı onlara çok ayıp gelir!

Muhammed peygamber evlenilmesi helal olan kadınlardan biriyle evlendirilmiş. Evet? Nedir bu dinsizlerin derdi bu ayet ile? Söyleyelim, dertleri tabi ki Allah’ı ve İslam’ı karalamak. Ama karalayabilirler mi? Elbette hayır. Sadece kendileri gibi bağnaz dinsizleri aldatabilirler.

Kuran öyle yüce bir kitap ki, içinde Muhammed’in hataları da mevcut. Evet, sayın dinsizler, peygamber Tanrı değil senin benim gibi bir insan ve hatalar da yapabiliyor. Bu kitabı peygamber kendisi yazsa elbette Kuran’ın içinde böyle bu sayfadaki gibi dinsizlerin kendisine saldıracağı peygamberlerin hatalarının olduğu ayetler olmayacaktı. Ama kitap Allah katından olduğu için, Allah, kendi ayetlerini dilediği gibi indiriyor. Düşünsenize, iç dünyanız Allah tarafından ortalığa serilmiş, hem de ayet olarak ve siz bunu asla gizleyemiyorsunuz ve üstelik insanlığa bildiriyorsunuz. Peygamber de bir kul, bir insan. Onun da hataları var. Ama kim hatalarını insanlar görsün ister ki? Ama Allah dileyince görüyorlar işte.

Belli ki peygamber, peygamber de olsa, kendi iç dünyasında bir şeyler yaşamış. Ama ortada ne bir sulanma, ne bir taciz, ne de evli çifti ayırıcı yönde söylenmiş bir söz var! Aksine, "Eşini yanında tut, Allah’tan sakın!" diye bir söz söylemiş. Allah ise peygamberin iç dünyasını gözler önüne sermiş! Sonra da Zeyd ve karısı ayrılmış ve o dul kadın ile peygamber nikahlanmış. Hepsi bu.

Peki, zinasever ateistler bu ayete niye takılmıştır sizce? Evlendiler diye mi? Evlatlığın karısını almak suç diye mi? Kuran, evlatlıklarınız sizin çocuklarınız değildir diyor zaten Ahzab 4'te. Eee, bu durumda sorun ne? Keşke art niyetli inkarcılarımız, kulaktan dolma hurafeler, kuran dışı kaynaklarla o kişilere iftira atmak yerine aynı surenin 4. Ayetine de baksalardı!

Allah, bir adamın göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır. Zıhar yaptığınız eşlerinizi sizin anneniz yapmamıştır, evlatlıklarınızı da sizin oğullarınız kılmamıştır. Bu konularda söylediğiniz sözler, ağızlarınızın bir lakırdısıdır. Allah, gerçeği söyler ve O, gerçek yola kılavuzlar. Ahzab Suresi, 4

Zaten birkaç hanımı var bir tane daha alıyor diye de Peygamber eleştiriliyor. Kuran’a göre çok eşlilik, yetimlerin haksızlığa uğramasından korkulması ve onların gözetilmesi şartlarına bağlı olarak ancak gerçekleştirilebilir (bkz: Nisa suresi 3.ayet). Peygamberin kaç eşi olduğu, elinin altında kaç yetim olduğu gibi detaylar Kuran’da geçmez o yüzden bilemeyiz. Bilemediğimiz böylesine bir konuda da atıp tutmanın bir gereği yok.

Bu sayfayı okuyan mümin kardeşler, gördüğünüz gibi bu inkarcıların tutarlı bir tarafları yok. Neyi tutsalar ellerinde kalıyor. Her söylediklerine verecek cevaplarımız var çok şükür. O nedenle böyle eleştiri bombardımanına tutulmuş ayetler görünce sendelemeyin sakın. Bırakın bunlar uyduruk rivayetlerle Kuran’ı birleştirip dini karalasınlar, siz bunları dinlemek yerine rivayetleri terk edip Kuran’a sarılın.

Allah'ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur. Daha önce gelip geçmişlerde de Allah'ın yolu, yöntemi buydu. Allah'ın emri, belirlenmiş bir kaderdir (ölçüdür). Ahzab Suresi, 38

3 yorum:

  1. Kadını dürbünle röntgenledi sanıyorlar herhalde evlenilebilecek biri olarak beğenmekte ne var ki? Üstelik sonucunda da kötü yola sapmadan evleniyor üstelik evlenmesi helal olan biri zaten.

    YanıtlaSil
  2. tamam da sayın yazar,

    akla takılan şeyler şunlar;
    1- evlatlığında eşi ile evlenmek iyi bir şey mi? sen zamanında yanında büyüttüğün, yetiştirdiğin bir erkek çocuğu evlendiriyorsun, onlar evlilikleri boyunca ne yapacak, seks yapacaklar, evliliğin temel maksadı cinselliğin meşrulaşmasıdır, zaman gelecek evlatlığın eşinden ayrılacak, sonra sen evlatlığının manevi babası olarak, evlatlık oğlunun bir zamanlar beraber olduğu kadınla evlenecek ve sonra sen beraber olmaya başlayacaksın. bu mide bulandırıcı dostum. eğer bunu ben yapsaydım zamanımızda beni öyle bir ayıplardın ki sen, bunu tahmin edebiliyorum.

    2- koskoca tanrının gönül ilişkileri ile ilgilenmesi. değineceği, açıklık getireceği trilyon tane konu varken, peygamberin gönül ilişkileri ile ilgileniyor! bu çok komik işte.

    3- sanki zamanın en büyük sorunuymuş gibi, evlatlıkların eşleri ile evlenmenizde size bir zorluk yoktur diye ayet indiriyor allah, peki sorarım sana o devirde peygamber dışında başka kim evlenmiş evlatlığının eski eşi ile? bu konu kendi döneminde bile gündem değilken (sanki herkese kafasını duvarlara vuruyor, eyvah evlatlığımın eski eşi ile evlenemiyorum diye), evrensel ve tüm insanlara gönderildiği iddia edilen kitapta bulunması hepten gülünç. elini vicdanına koy şimdi, allah cevaz vermiş olsa bile, sen yetiştirip büyüttüğün evlatlığının boşandığı karısı ile evlenir misin?

    benden bu kadar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba;

      1- siz ahlak anlayışınıza temel olarak ne alıyorsunuz bilmiyorum ama biz kuran'ı alıyoruz. neyin yanlış neyin doğru olduğunu nesnel bir şekilde nereden öğreneceğiz biz inananlar? kuran'dan öğreniyoruz. siz hoşunuza gitmeyen bir şey hakkında bu ahlaka aykırı diyebiliyorsunuz. fakat bu tarafsız bir görüş değildir. bu sizin görüşünüz. sizin görüşünüz neye dayanıyor? keyfinize.

      kuran aile içi ilişkiyi yasaklar, ahlaksızlık olarak görür. evlatlığımız bizim evladımız olmadığı için bir sorun yoktur. yani aile içi ilişki yaşanmıyor.

      2- tanrı, gönül ilişkisiyle de, yeme içmeyle de, abdest namazla da, hukuk ve para konularıyla da, insana dair her şeyle ilgilenebilir. bunda bir gariplik göremiyorum. madem tanrı koskoca tanrı, bizle hiç ilgilenmemesi lazım o zaman! ama o öyle yapmıyor, birçok şey ile ilgileniyor, birçok şeyi bildiriyor.

      3- kuran, en büyük sorunlara fazlasıyla değiniyor. binlerce ayetin birinde de böyle biz izinde bulunmuş. aslında bu kuran'ın ne kadar detaylı bir kitap olduğunun göstergesidir. yani dünyanın en büyük sorunu bu değil ama kuran bir bildiridir. ne yapmamız gerektiğini, kimlerle evlenmemiz veya evlenmememiz gerektiğini tabi ki kuran'dan öğreneceğiz. başka nereden öğrenelim? allah'ın izin verdiği her konuyu gönül rahatlığıyla yapabilirim, ne de olsa allah izin vermiş. o nedenle peygamberin evlatlığının eşi ile evlenmesinde bana göre hiçbir sorun yok.

      Sil